zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Terminy zapłat i zapobieganie zatorom płatniczym po zmianach od 2023 r.

16 marca 2023 09:00-13:00

320 zł netto

- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.


WYKŁADOWCA: Joanna Patyk
Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" – wydanie: 2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Cel szkolenia
• Zapoznanie się z zasadami ustalania i funkcjonowania terminów zapłaty w transakcjach handlowych z uwzględnieniem zmian wprowadzonych od 2023 r.
• Przedstawienie uregulowań związanych z ustawą w sposób jasny, przystępny oraz praktyczny.
• Założeniem szkolenia jest poznanie zasad i konsekwencji prawnych i podatkowych ustalania terminów płatności pomiędzy kontrahentami oraz jej następne pogłębianie na zasadzie: „od ogółu do szczegółu”.
• Celem szkolenia jest przedstawienie i nazwanie podstawowych skutków prawnych i podatkowych związanych z Nową ustawą.

WYKŁADOWCA: Joanna Patyk
Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" – wydanie: 2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Cel szkolenia
• Zapoznanie się z zasadami ustalania i funkcjonowania terminów zapłaty w transakcjach handlowych z uwzględnieniem zmian wprowadzonych od 2023 r.
• Przedstawienie uregulowań związanych z ustawą w sposób jasny, przystępny oraz praktyczny.
• Założeniem szkolenia jest poznanie zasad i konsekwencji prawnych i podatkowych ustalania terminów płatności pomiędzy kontrahentami oraz jej następne pogłębianie na zasadzie: „od ogółu do szczegółu”.
• Celem szkolenia jest przedstawienie i nazwanie podstawowych skutków prawnych i podatkowych związanych z Nową ustawą.

Korzyści dla uczestników
• Zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat funkcjonowania w praktyce terminów płatności – zasad ich ustalania, wykazywania, skutków prawnych i podatkowych naruszenia.
• Program szkolenia pozwala na usystematyzowanie wiedzy z poszczególnych zagadnień funkcjonujących na gruncie prawnym i podatkowym
• Szkolenie jest oparte w głównej mierze na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu w odniesieniu do przepisu prawnego, orzecznictwa i wyjaśnień MF.
• Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu potwierdzającego zdobycie określonych umiejętności.

Profil uczestnika
• Pracownicy działów księgowych i finansowych, controlingu i audytu,
• Pracownicy marketingu, działów handlowych, ustalający warunki handlowe transakcji.
• Wyższa kadra zarządzająca oraz kierownicy odpowiedzialni za prawidłowe kontakty handlowe i rozliczanie podatków;
• Osoby wykonujący przelewy, ustalający warunki transakcji

PROGRAM SZKOLENIA

1. Przepisy dotyczące zasad zapłat za transakcje gospodarcze:
• pojęcie transakcji handlowej w ustawie – kiedy obowiązuje ustawa;
• pojęcie podmiotu publicznego, podmiotu gospodarczego;
• pojęcie dużego, średniego, małego i mikro przedsiębiorcy;
• moment zapłaty przez przedsiębiorcę – NOWE uregulowania.

2. Zmiany w zakresie oświadczenia
• NOWY wzór oświadczenia składanego przez dużego przedsiębiorcę;
• oświadczenie składane przez mikro, małego i średniego przedsiębiorcę;
• terminy składania oświadczenia;
• forma składania oświadczenia.

3. Rekompensata za nieterminowe zapłaty:
• wzrost rekompensaty z 40 EUR do nawet 100 EUR;
• przypadki naliczania rekompensaty;
• kurs przeliczeniowy stosowany do rekompensaty;
• rekompensata a funkcjonowanie podmiotów publicznych i samorządowych – obowiązek naliczania czy dobrowolność;
• zaliczanie zapłaty na należność główną, odsetki i rekompensatę – zasady;
• zasady rozpoznawania przychodu podatkowego i kosztu uzyskania przychodu w przypadku rekompensaty.

4. OBOWIĄZKI SPRAWOZDAWCZE - raportowanie terminów zapłat przez podmioty gospodarcze:
• ZMIANA terminu na złożenie sprawozdania;
• Wyłączenie transakcji z obowiązku sprawozdawczego;
• Kurs przeliczeniowy – ZMIANA zasad;
• Wykazywanie NOWYCH terminów zapłat: oprócz 30 dni, 60 dni, 90 dni, 120 dni także 5 dni oraz wierzytelności nie zapłaconych;
• Wykazywanie udzielanych terminów zapłat z podziałem na poszczególne okresy;
• Przedstawianie niezapłaconych w terminie należności przez nas i naszych dłużników;
• Skutki nie złożenia sprawozdania
• Podpisywanie sprawozdania;
• Korygowanie sprawozdania - NOWOŚC.

5. Terminy zapłat 30 dni jako termin podstawowy wynikający z ustawy:
• termin 30 dni jako termin wynikający z faktury – podstawowa zasada;
• zasady liczenia terminu płatności zawarte w ustawie;
• otrzymanie a wystawienie faktury – znaczenie praktyczne uregulowań;
• ustawa a uregulowania umowne pomiędzy kontrahentami;
• pojęcie zapłaty według ustawy;
• skutki prawne braku zapłaty w przewidzianym terminie;
• termin 30-dniowy jako obowiązujący jednostki samorządu terytorialnego i jednostki budżetowe.

6. Termin 60 dni - maksymalny termin zapłat:
• termin 60 – dniowy;
• konieczność powołania się na brak rażącego pokrzywdzenia wierzyciela – omówienie pojęć na wydłużenie terminu zapłaty;
• termin liczony od otrzymania faktury;
• termin płatności od wystawienia faktury a zasady zawarte w ustawie;
• zasady umowne a zasady zawarte w ustawie – problemy praktyczne.

7. Terminy płatności dla podmiotów publicznych:
• zasady ustalania terminów zapłat;
• termin 30-dniowy – kiedy?
• termin 60 – dniowy jako wyjątek od zasady;
• zasady płatności przy podmiotach leczniczych.

8. Skutki braku zapłaty w wyznaczonych terminach:
• uregulowania umowne sprzeczne z ustawą są nieważne;
• konieczność zbadania towaru a terminy płatności;
• zapłaty częściowe a terminy płatności;
• sankcje przewidziane w ustawie;
• naliczanie odsetek ustawowych;
• SANKCJA KARNA;
• zasady wyliczania rekompensaty;
• przeliczanie rekompensaty na złote polskie.

9. Czyn nieuczciwej konkurencji oraz postępowanie karne w przypadku opóźnień w zapłacie:
• Pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji;
• Postępowanie karne – zasady, tryb;
• Kary przewidziane ustawą – wzór wyliczenia;
• Ponowne karanie w przypadku „recydywy”

10. Dyskusja z uczestnikami.

Profil uczestnika
• Pracownicy działów księgowych i finansowych, controlingu i audytu,
• Pracownicy marketingu, działów handlowych, ustalający warunki handlowe transakcji.
• Wyższa kadra zarządzająca oraz kierownicy odpowiedzialni za prawidłowe kontakty handlowe i rozliczanie podatków;
• Osoby wykonujący przelewy, ustalający warunki transakcji

PROGRAM SZKOLENIA

1. Przepisy dotyczące zasad zapłat za transakcje gospodarcze:
• pojęcie transakcji handlowej w ustawie – kiedy obowiązuje ustawa;
• pojęcie podmiotu publicznego, podmiotu gospodarczego;
• pojęcie dużego, średniego, małego i mikro przedsiębiorcy;
• moment zapłaty przez przedsiębiorcę – NOWE uregulowania.

2. Zmiany w zakresie oświadczenia
• NOWY wzór oświadczenia składanego przez dużego przedsiębiorcę;
• oświadczenie składane przez mikro, małego i średniego przedsiębiorcę;
• terminy składania oświadczenia;
• forma składania oświadczenia.

3. Rekompensata za nieterminowe zapłaty:
• wzrost rekompensaty z 40 EUR do nawet 100 EUR;
• przypadki naliczania rekompensaty;
• kurs przeliczeniowy stosowany do rekompensaty;
• rekompensata a funkcjonowanie podmiotów publicznych i samorządowych – obowiązek naliczania czy dobrowolność;
• zaliczanie zapłaty na należność główną, odsetki i rekompensatę – zasady;
• zasady rozpoznawania przychodu podatkowego i kosztu uzyskania przychodu w przypadku rekompensaty.

4. OBOWIĄZKI SPRAWOZDAWCZE - raportowanie terminów zapłat przez podmioty gospodarcze:
• ZMIANA terminu na złożenie sprawozdania;
• Wyłączenie transakcji z obowiązku sprawozdawczego;
• Kurs przeliczeniowy – ZMIANA zasad;
• Wykazywanie NOWYCH terminów zapłat: oprócz 30 dni, 60 dni, 90 dni, 120 dni także 5 dni oraz wierzytelności nie zapłaconych;
• Wykazywanie udzielanych terminów zapłat z podziałem na poszczególne okresy;
• Przedstawianie niezapłaconych w terminie należności przez nas i naszych dłużników;
• Skutki nie złożenia sprawozdania
• Podpisywanie sprawozdania;
• Korygowanie sprawozdania - NOWOŚC.

5. Terminy zapłat 30 dni jako termin podstawowy wynikający z ustawy:
• termin 30 dni jako termin wynikający z faktury – podstawowa zasada;
• zasady liczenia terminu płatności zawarte w ustawie;
• otrzymanie a wystawienie faktury – znaczenie praktyczne uregulowań;
• ustawa a uregulowania umowne pomiędzy kontrahentami;
• pojęcie zapłaty według ustawy;
• skutki prawne braku zapłaty w przewidzianym terminie;
• termin 30-dniowy jako obowiązujący jednostki samorządu terytorialnego i jednostki budżetowe.

6. Termin 60 dni - maksymalny termin zapłat:
• termin 60 – dniowy;
• konieczność powołania się na brak rażącego pokrzywdzenia wierzyciela – omówienie pojęć na wydłużenie terminu zapłaty;
• termin liczony od otrzymania faktury;
• termin płatności od wystawienia faktury a zasady zawarte w ustawie;
• zasady umowne a zasady zawarte w ustawie – problemy praktyczne.

7. Terminy płatności dla podmiotów publicznych:
• zasady ustalania terminów zapłat;
• termin 30-dniowy – kiedy?
• termin 60 – dniowy jako wyjątek od zasady;
• zasady płatności przy podmiotach leczniczych.

8. Skutki braku zapłaty w wyznaczonych terminach:
• uregulowania umowne sprzeczne z ustawą są nieważne;
• konieczność zbadania towaru a terminy płatności;
• zapłaty częściowe a terminy płatności;
• sankcje przewidziane w ustawie;
• naliczanie odsetek ustawowych;
• SANKCJA KARNA;
• zasady wyliczania rekompensaty;
• przeliczanie rekompensaty na złote polskie.

9. Czyn nieuczciwej konkurencji oraz postępowanie karne w przypadku opóźnień w zapłacie:
• Pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji;
• Postępowanie karne – zasady, tryb;
• Kary przewidziane ustawą – wzór wyliczenia;
• Ponowne karanie w przypadku „recydywy”

10. Dyskusja z uczestnikami.

 

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha