Szczegóły organizacyjne:
- Zajęcia prowadzone online, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
Informacje o prowadzącym szkolenie:Elżbieta Rabenda
Od 2016 ekspert z listy potocznie nazwanej listą "ekspertów dobrej zmiany" (poz. 1121), wykładowca, znawca i pasjonat tzw. prawa oświatowego. Współpracuje z RIO, SKO, MEiN, z urzędami gminy i powiatów w całym kraju. Praktyk.
Trener, wykładowca, edukator. Osobiście przepracowanych ponad 99000 godzin na salach szkoleniowych z ostatnich 10 lat, w tym od 2015 roku jako osoba fizyczna prowadząca własną działalność gospodarczą. W dorobku szkolenia dla ponad 200.000 ich uczestników. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopiśmie dla samorządów "Wspólnota", tekstów merytorycznych dla Gazety Prawnej. Posiada doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany.
Program szkolenia:
I CZĘŚĆ -DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDOWYCH
1. Art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych- po co ten zabieg ustawowy dla samorządu?
2. Co to są zadania "specjalne" i gdzie ich szukać?
3. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i IPET- znaczenie treści dla ustawienia wydatków w planie finansowym. Klasyfikacja budżetowa.
4. Wzór w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych - poćwiczymy wyliczenie na przykładach, zbudujemy kalkulator.
5. Rodzaje wydatków w przedszkolach- na co wolno te specjalne środki używać, a jaki rodzaj wydatków jest zabroniony? Przez pryzmat kontroli RIO.
6. Rodzaj wydatków w szkołach - na co wolno te specjalne środki używać, a jaki rodzaj wydatków jest zabroniony? Przez pryzmat kontroli RIO.
7. Koniec roku budżetowego- rewizja rozdziałów klasyfikacji budżetowej i ewentualne przesunięcia W PLANIE FINANSOWYM- kiedy i co można zrobić?
II CZĘŚĆ DLA JST I PODMIOTÓW NIESAMORZĄDOWYCH ROZLICZAJĄCYCH DOTACJE "SPECJALNĄ"
1. Art. 35 ust. 4 i 5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych-po co ten zabieg ustawowy dla podmiotów niesamorządowych?
2. Dotacje dla uczniów z orzeczeniami- przekazywanie przez JST na podstawie metryczki. Policzymy i zaplanujemy w planie finansowym.
3. Rozliczenie z dotacji specjalnej dla przedszkoli niesamorządowych.
4. Rozliczenie z dotacji specjalnej szkół niesamorządowych. Kiedy trzeba będzie użyć wzoru? Jak na nim pracować?
5. Zmienna liczba uczniów przy finansowaniu i dotowaniu oraz rozliczaniu- w praktyce co to dla JST oznacza?
6. Katalog wydatków z subwencji i dotacji "specjalnych".
7. Q&A (pytania i odpowiedzi) kwadrans dla Państwa.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online