Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze
Szanowni Państwo
Znamy już projekt nowej ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, która wprowadza rewolucję w dotychczasowych praktykach finansowania zadań oświatowych, w tym
w szczególności uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych. Wysokość finansowania zależeć ma nie od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, ale od tego jakie dane o wsparciu ucznia zostały wprowadzone do systemu informacji oświatowej w odpowiednim czasie. Cała sytuacja wywołuje po raz kolejny pilną potrzebę uporządkowania wiedzy o podstawach prawnych organizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym prawidłowego dokumentowania podejmowanych działań przez szkoły i przedszkola, które stają się podstawą wprowadzenia danych do SIO a w konsekwencji finansowania tego zadania.
Zapraszam na szkolenie przygotowujące do rozumienia nadchodzącej zmiany i przygotowania lokalnych systemów oświaty do ich wdrożenia.
Liliana Zientecka
INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE: Liliana Zientecka
- praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
- autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
- odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej
Adresaci szkolenia
Pracownicy zarządzający zadaniami oświatowymi w jednostkach samorządu terytorialnego, dyrektorzy publicznych i niepublicznych jednostek oświatowych.
Korzyści z udziału w szkoleniu
1. Uczestnik szkolenia dowie się w jakim zakresie organizacja wsparcia uczniów wpłynie na finansowanie tych zadań.
2. Uczestnik szkolenia nabędzie umiejętność dostosowania dotychczasowych praktyk do planowanych zmian.
Plan zajęć – 2 sesje po 1,5 godziny
1. Katalog planowanych zmian w dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz systemie informacji oświatowej na 2025 r. o których warto wiedzieć.
2. Definicja potrzeby oświatowej, w tym potrzeby wsparcia ucznia z orzeczeniem
o potrzebie kształcenia specjalnego – istota zmiany mająca wpływ na dochody JST.
3. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny podstawą wprowadzenia danych do SIO
– instruktaż wskazujący jakie dane są istotne dla finansowania wsparcia ucznia.
4. Rola wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla prawidłowego wprowadzenia danych do SIO – instruktaż działania - wzory dokumentów.
5. Optymalna organizacja pracy specjalistów w kontekście ich finansowania – instruktaż działania
- wzory dokumentów.
6. Podsumowanie – wykaz najważniejszych działań jednostki samorządu terytorialnego przygotowujących lokalny system oświaty do zmian, w tym bieżące wprowadzanie danych do SIO, które decydują o dochodach JST.
Forma i metoda prowadzenia zajęć
1. Seminarium w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia i dyskusji.
2. Rozwijanie praktycznych umiejętności poprzez rekomendowanie najważniejszych działań
i przekazanie wzorów dokumentów do zastosowania.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online