Forma szkolenia:
• Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
• Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
• Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze
Informacje o prowadzącym: Elżbieta Rabenda
Od 2016 ekspert MEN (poz. 1121), specjalizuje się w zakresie tzw. prawa oświatowego. Współpracuje z RIO, SKO, ODN, z samorządami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi w całym kraju. Praktyk, kontroler, analityk. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Odznaczona Medalem K.E.N.
Trener, wykładowca, edukator. Osobiście przepracowanych ponad 9400 godzin na salach szkoleniowych z ostatnich 9 lat, w tym od 2015 roku jako osoba fizyczna prowadząca własną działalność gospodarczą. W dorobku szkolenia dla ponad 190.000 ich uczestników, ponad 240 audytów i analiz usprawniających planowanie i finansowanie samorządowej oświaty oraz zoptymalizowanie wydatków bieżących (ANALIZA ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI), ponad 50 osobiście przeprowadzonych czynności kontrolnych w siedzibach szkół i przedszkoli niesamorządowych z zakresu prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji podmiotowych. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopiśmie dla samorządów "Wspólnota", tekstów merytorycznych dla Gazety Prawnej, ekspert i panelista w wielu ogólnokrajowych konferencjach branżowych, forów i seminariów.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie dla zainteresowanych samorządów, dyrektorów samorządowych szkół i nauczycieli.
Program szkolenia:
1. Finansowanie szkolno-przedszkolnej organizacji, czyli co o subwencji powinien wiedzieć dyrektor szkoły/organ prowadzący?
2. Gdzie w organizacji szkół i przedszkoli mogą wystąpić niepotrzebne i dodatkowe wydatki? Analiza dokumentacji od strony praktycznej-oczekiwania i możliwości samorządu.
3. Ile kosztuje oddział, a ile godzina nauczycielska? To ważne przy planowaniu organizacji szkolno-przedszkolnej.
4. Godziny ponadwymiarowe- czy to co w planie organizacyjnym to w portfelu nauczyciela? I czy są obowiązkiem czy przywilejem nauczyciela?
5. Arkusze organizacyjne szkół/przedszkoli na rok 2024/2025- dokument okołobudżetowy i podstawa do planowania budżetu na rok 2025.
a) potrzeby organizacyjne a możliwości finansowe samorządu. Jak to "pożenić"?
b) krok po kroku zbudujemy zadania, z uwzględnieniem planowania kadry.
c) obszary ryzyka w arkuszu- pułapki, skutkujące naruszeniem dyscypliny finansów publicznych.
d) umiejętność stosowania przepisów- co należy, a co można? Sztuka zarządzania zadaniami i planem finansowym w arkuszu.
e) prawo lokalne- czyli co samorząd może zmienić, by nie było za dużo:-)
6. Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogiczne i kształcenie specjalne w szkolnictwie ogólnodostępnym. Czy na pewno właściwie je rozumiemy? Raczej nie, skoro nas tyle kosztują. Zmienimy to podejście Państwa.
7. Czas dla Państwa!
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online