Budowanie pewności siebie i pozytywnego wizerunku nauczyciela bibliotekarza

14 listopada 2025 11:30-15:00

360 zł netto
Szczegóły organizacyjne:
Zajęcia prowadzone przez internet, za pomocą specjalnej platformy umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie
Informacje o prowadzącym szkolenie:
- przygotowanie pedagogiczne, nauczyciel – bibliotekarz z 35 letnim stażem pracy,
- wieloletni metodyk ds. bibliotek szkolnych,
- autor artykułów na temat pracy pedagogicznej i technicznej nauczyciel bibliotekarza,
- wieloletni wiceprezes, obecny sekretarz TNBSP Odział Warszawa,
- trener oświaty, certyfikowany trener online,
- wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych praktycznego warsztatu pracy nauczyciela bibliotekarza .
Adresaci:
Nauczyciele bibliotekarze pracujący w szkołach podstawowych i średnich, niezależnie od stażu pracy.
Cele szkolenia:
1. Wzmocnienie pewności siebie w codziennej pracy.
2. Zrozumienie mechanizmów kształtujących pozytywny wizerunek zawodowy.
3. Rozwój umiejętności komunikacyjnych i autorefleksji bez konieczności „scenek”.
4. Wypracowanie indywidualnych narzędzi rozwoju i autoprezentacji.
Rezultaty szkolenia.
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy:
1. Rozumieją mechanizmy kształtujące pewność siebie i pozytywny wizerunek w pracy bibliotekarza.
2. Potrafią analizować własne zachowania w sytuacjach zawodowych i identyfikować obszary do rozwoju.
3. Znają techniki komunikacji asertywnej (język „JA”, formułowanie granic, reagowanie na krytykę).
4. Umieją wskazać elementy budujące pozytywny wizerunek nauczyciela bibliotekarza (profesjonalizm, spójność działań, promocja roli).
5. Opracowali indywidualny plan rozwoju: mocne strony, cele i pierwsze działania do wdrożenia po szkoleniu.
6. Mają zestaw narzędzi do autorefleksji – karta mocnych stron, kwestionariusz pewności siebie, lista dobrych praktyk.
7. Potrafią dzielić się doświadczeniem i korzystać z wsparcia grupy zawodowej w formie zdalnej.
Program szkolenia:
Tytuł modułu/ |
Treści |
|
1. |
Czym jest pewność siebie w pracy bibliotekarza |
Granica między pewnością siebie a uległością/agresją. |
2. |
Pozytywny wizerunek w szkole |
Jak inni postrzegają bibliotekarza. Składniki wizerunku: postawa, język, działania. Profesjonalizm i spójność jako fundament autorytetu. |
3. |
Komunikacja wspierająca |
Asertywne formułowanie wypowiedzi. |
4. |
Ćwiczenia warsztatowe zamiast scenek kwestionariusz pewności siebie, analiza własnych zachowań. |
Studium przypadku – analiza realnych historii z praktyki bibliotekarskiej np. brak szacunku ze strony ucznia, ignorowanie przez nauczyciela). Dyskusja w grupach – „Co mogę powiedzieć/zrobić w tej sytuacji?” (każdy zapisuje swoje pomysły, potem wspólne porównanie). |
5. |
Bibliotekarz jako ambasador kultury i edukacji |
Jak zwiększyć widoczność roli bibliotekarza w społeczności szkolnej. |
6. |
Indywidualny plan rozwoju |
Diagnoza mocnych stron i obszarów do pracy. |
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
