zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Bezpieczeństwo osobiste pracownika socjalnego podczas wykonywania czynności służbowych

11 kwietnia 2024 10:00-13:00

325 zł netto

  • zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
  • uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
  • platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.

Informacje o prowadzącym:

Radca prawny i doktor nauk prawnych. Nauczyciel akademicki, którego główny obszar zainteresowań naukowych obejmuje prawo administracyjne, ze szczególnym uwzględnieniem prawa pomocy społecznej oraz prawo pracy. Autor ponad dwudziestu publikacji naukowych w polskich i zagranicznych czasopismach oraz uczestnik kilkudziesięciu konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych. Pracę naukową łączy z wykonywaniem zawodu radcy prawnego. W ramach własnej kancelarii prowadzi szkolenia dla pracowników organów administracji publicznej oraz świadczy pomoc prawną przede wszystkim na rzecz osób prawnych i instytucji publicznych, współpracując m.in. ośrodkami pomocy społecznej. Zrealizował ponad sto czterdzieści szkoleń z zakresu szeroko rozumianego prawa pomocy społecznej.


Materiały szkoleniowe:

  • wyciąg z najważniejszych przepisów
  • najnowsze orzecznictwo
  • wzór zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa
  • wskazanie podstawowych zasad w zakresie bezpieczeństwa osobistego pracownika socjalne
  • grafiki przedstawiające skuteczne chwyty i uderzenia

Program szkolenie:

1. Aspekty prawne:
1.1. planowane zmiany w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa pracowników socjalnych, w tym obowiązek zgłaszania wszystkich zdarzeń z użyciem przemocy wobec pracownika socjalnego w ciągu 3 dni od ich zaistnienia,
1.2. obowiązek zapewnienia pracownikom socjalnym szkoleń podnoszących poziom bezpieczeństwa osobistego podczas wykonywania czynności służbowych,
1.3. pracownik socjalny jako funkcjonariusz publiczny:
1.3.1. definicja funkcjonariusza publicznego,
1.3.2. analiza podstawy prawnej traktowania pracownika socjalnego jako funkcjonariusza publicznego,
1.3.3. ochrona prawna funkcjonariuszy publicznych przy realizacji obowiązków służbowych,
1.3.4. analiza typowych przestępstw popełnieniach na szkodę pracowników socjalnych,
1.4. zawiadomienie o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa:
1.4.1. złożenie zawiadomienia - kiedy obowiązkowe, a kiedy fakultatywne,
1.4.2. odpowiedzialność za zaniechanie złożenia zawiadomienia,
1.4.3. zawiadomienia w praktyce – przedstawienie i omówienie wzoru,
1.5. obrona konieczna:
1.5.1. bronić się czy uciekać?
1.5.2. przesłanki legalnego podjęcia obrony konicznej,
1.5.3. skutki przekroczenia granic obrony koniecznej,
1.6. bezpieczny rodzinny wywiad środowiskowy:
1.6.1. przeprowadzenie rodzinnego wywiadu środowiskowego w asyście drugiego pracownika socjalnego – powody, przesłanki, procedura,
1.6.2. przeprowadzenie rodzinnego wywiadu środowiskowego w asyście funkcjonariusza Policji – powody, przesłanki, procedura,
1.6.3. zdalny rodzinny wywiad środowiskowy jako najbezpieczniejszy dla pracownika socjalnego sposób przeprowadzenia wywiadu – powody, przesłanki, procedura,
1.7. obowiązek zapewnienia pracownikowi socjalnemu pomocy psychologicznej w przypadku wystąpienia sytuacji bezpośrednio zagrażających jego życiu lub zdrowiu w związku z wykonywanymi czynnościami służbowymi.

2. Aspekty psychologiczne:
2.1. diagnozowanie sytuacji zagrożenia oraz rozpoznawanie symptomów zagrożenia,
2.2. zasady postępowania w celu uniknięcia lub zminimalizowania skutków agresji klienta w siedzibie ośrodka,
2.3. zasady postępowania w celu uniknięcia lub zminimalizowania skutków agresji klienta w środowisku,
2.4. podstawy bezpieczeństwa osobistego:
2.4.1. sposoby radzenia sobie w sytuacji bezpośredniego zagrożenia ze strony agresywnego klienta,
2.4.2. dobre praktyki,
2.4.3. przedstawienie i omówienie grafik wskazujących skuteczne chwyty i uderzenia,
2.5. radzenie sobie ze stresem wynikającym z sytuacji kryzysowych.

3. Przykładowe przydatne urządzenia:
3.1. lokalizator,
3.2. paralizator – czy wymaga zezwolenia? koszt zakupu, zasady używania,
3.3. gaz obezwładniający – czy wymaga zezwolenia? koszt zakupu, zasady używania,

4. Panel dyskusyjny z możliwością zadawania pytań trenerowi.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha