Koszt uczestnictwa: 2100 zł netto dla całej rady pedagogicznej (bez względu na liczbę uczestników), 350 zł / os. netto
Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy webinarowej umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy oraz na rozmowy pomiędzy uczestnikami spotkania
- Zgłoszeni uczestnicy otrzymają na wskazane adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, prosimy o podawanie własnych adresów e-mail
- Platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w komputerze lub aplikację w smartfonie.
INFORMACJE O PROWADZĄCYCH SZKOLENIE:
- wieloletni praktyk, edukator, nauczyciel i wykładowca uczelni wyższych, były wizytator
- wieloletni dyrektor wydziału Ośrodka Rozwoju Edukacji, przez 7 lat prowadziła szkolenia dla wizytatorów z polecenia ministra w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Adresaci szkolenia:
- rady pedagogiczne
Cele szkolenia:
Przybliżenie zależności między oceną szkolną a organizowaniem i realizacją procesów edukacyjnych w szkole, w tym między planowaniem dydaktycznym a formułowaniem wymagań na stopnie szkolne w kontekście realizacji podstawy programowej. Osadzenie celów oceniania wewnątrzszkolnego i jego relacji do systemu egzaminów zewnętrznych w kontekście tworzenia optymalnych warunków do wszechstronnego rozwoju ucznia.
Korzyści z uczestnictwa:
- Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się:
- Jakie są obowiązki nauczyciela (szkoły) w zakresie oceniania uczniów.
- Jaki może być wpływ oceniania na sytuacje szkolną uczniów.
- W czym ocenianie ma uczniom pomóc, a jakie są (mogą być) skutki podstawowych błędów w dydaktyce i ocenianiu. Jak tych błędów unikać.
- Jak osiągać cele nowoczesnego oceniania.
- W jaki sposób formułować wymagania na poszczególne stopnie szkolne.
Informacje organizacyjne:
- Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu (I część wprowadzająca) oraz konwersatorium (II część odnosząca się do formułowania wymagań na stopnie szkolne), z wykorzystaniem metod pracy bazujących na wiedzy i doświadczeniu uczestników.
- W trakcie szkolenia przewiduje się dyskusję (sesję pytań – odpowiedzi) odnoszącą się do problemów zgłaszanych przez uczestników.
- Czas trwania szkolenia: 3 godziny
PROGRAM SZKOLENIA:
- Ocenianie szkolne w przepisach prawa oświatowego, w teorii i praktyce szkolnej.
- Istota i cechy oceny szkolnej. Ocena obiektywna czy ocena sprawiedliwa?
- Struktura i główne założenia podstawy programowej – od wymagań na stopnie szkolne (PSO) do planu wynikowego nauczyciela. Cele kształcenia a wymagania na stopnie szkolne.
- Monitorowanie realizacji i efektów podstawy programowej.
- Sztuka motywacji a ocenianie wewnątrzszkolne.
- Ocenianie wspierające a ocenianie sumujące.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
