Jak można sobie poradzić ze skutkami finansowymi lawinowego przyrostu orzeczeń w szkołach? Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów w teorii i praktyce szkolnej 2025/2026. Finansowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

07 października 2025 10:00-13:30

480 zł netto
- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
Prowadzący: Anna Gocłowska
• wieloletni dyrektor szkoły, były wizytator mazowieckiego kuratorium oświaty, wieloletni dyrektor wydziału Ośrodka Rozwoju Edukacji,
• szkoleniowiec samorządowców, nauczycieli, dyrektorów szkół, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego, edukator, ekspert oświatowy.
Adresaci:
szkolenie dla samorządów i dyrektorów
PROGRAM:
1. Formy organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu. Rozpozna-nie zapisów w arkuszach.
2. Przydział zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatrudnionym specjalistom do ich pensum- czy słusznie?
3. Co wiemy o rozwoju uczniów? Wiedza niezbędna do rozsądnego planowania ilości zajęć.
4. Czy ilość planowanych zajęć idzie w parzy z realnymi potrzebami? Jak to zweryfikować?
5. Czy wszystkie zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w orzeczeniach należy wykonywać? W jakiej częstotliwości?
6. Orzeczenia a IPET- co powinien o nich wiedzieć organ prowadzący?
7. Różnica pomiędzy wydaną opinią a orzeczeniem- co trzeba, a co można wdrożyć?
8. Ścieżka zindywidualizowana- jak poradzić sobie przy organizacji? A może nie przyjąć w ogóle?
9. Nowe standardy w zatrudnianiu specjalistów w powiązaniu z art. 42 d ust.13 ustawy- czy jesteśmy skazani na nadwyżki w zatrudnieniu?
10. Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego wizytator wymaga więcej i jaka powinna być postawa i reakcja dyrektora na proponowany nadmiar?
11. Finansowanie- czyli zdania samorządu i porozumienia z dyrektorami jednostek oświatowych. Standardy, prowadzenie dialogu, sposób na ograniczenie wydatków, dobre praktyki.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online
