zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online:Gospodarka magazynowa środkami spożywczymi

12 kwietnia 2024 08:00-15:00

315 zł netto

-    zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
-    uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
-    platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.


PROWADZĄCY:
wieloletni pracownik Państwowej Inspekcji Sanitarnej odpowiedzialny za czynności kontrolne, pełnomocnik systemu bezpieczeństwa żywności w dużym zakładzie wytwarzającym żywność pochodzenia zwierzęcego, audytor systemów zarządzania, w tym systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności. Obecnie Dyrektor Biura Zarządu w spółce medycznej.


PROGRAM:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, w jego trakcie prowadzący omówi najczęściej pojawiające się wątpliwości dotyczące prowadzenia gospodarki magazynowej środkami spożywczymi wraz z przedstawieniem dokumentów, które są tworzone w związku z przyjmowaniem i rozliczaniem środków spożywczych.

1. Odpowiedzialność za dyscyplinę finansów publicznych w procesie zakupu i rozchodowywania środków spożywczych:
- Czy opłata za wsad do kotła wnoszona przez rodziców dziecka podlega pod przepisy o finansach publicznych?
- Kto w placówce odpowiada za naruszenie zasad prawidłowej gospodarki magazynowej: Dyrektor, Intendent, Księgowy, CUW, kucharz?

2. Prowadzenie magazynu środków spożywczych elektronicznie lub papierowo z wykorzystaniem kartotek magazynowych:
– zasady, zalety i wady obu rozwiązań,
- prezentacja aktywnego formularza Excel do rozliczeń oraz przykładowego programu magazynowego,
- liczba magazynów (kiedy jeden magazyn a kiedy kilka), zamykanie i otwieranie magazynów, przesunięcia między magazynowe, bilans otwarcia, bilans zamknięcia.

3. Przyjmowanie środków spożywczych w oparciu o dokumenty WZ oraz faktury/rachunki:
- zasady odbierania towaru na podstawie dokumentów WZ,
- łączenie dokumentów WZ po przyjęciu faktury,
- z czego wynikają różnice kwot pomiędzy dokumentem dostawy a wyliczeniem w programie, czy różnice te należy korygować,
- rejestry faktur,
- terminy płatności za faktury jako jedno z kryteriów oceny dostawcy,
- definicja dokumentu księgowego,
- okres przechowywania dokumentacji księgowej,

4. Okresy raportowania stanów magazynowych: dzienne, miesięczne, roczne: zasady generowania, przekazywanie do księgowości/CUW.

5. Typy raportów magazynowych i zasady ich sporządzania:
- raport przyjęć do magazynu środków spożywczych, wprowadzanie środków spożywczych na magazyn (pojedyncze produkty i grupy asortymentowe),
- raport wydań z magazynu środków spożywczych, rozchód z magazynu (rzetelne wydawanie mające wpływ na wyliczenia wartości odżywczej oraz koszty żywienia), raportowanie stanów magazynowych, wpływ nieobecności na rozchód magazynowy,
- raport kosztów żywieniowych - jak często generować aby uniknąć przekroczenia stawki jak również nadwyżek magazynowych,
- raport stanów magazynowych i inwentaryzacji.
6. Opisywanie faktur: jaki zakres informacji jest niezbędny, jak połączyć kontrolę ilościową i jakościową.
7. Kontrola limitów wynikających z zawartych umów:
- czy zawarcie umowy z dostawcą jest obowiązkowe,
- czy można przekroczyć limit z umowy z dostawcą, jeśli tak to o ile,
- czy można dokonywać zakupów dodatkowych środków spożywczych u dostawców nie wyłonionych w procesie zamówienia publicznego.
8. Kontrola stawki żywieniowej i realizacja wydatków na żywienie w danym okresie rozliczeniowym (omówienie na podstawie przepisów prawnych, ich interpretacji w wyrokach sądowych, wyników kontroli Regionalnych Izb Obrachunkowych):
- kto ustala stawkę żywieniową, w jaki sposób dokonać zatwierdzonej prawidłowo zmiany stawki żywieniowej,
- jak wyliczyć opłatę za posiłki wykupywane przez nauczycieli i pracowników obsługi (wsad do kotła, stawka vat, opłaty dodatkowe), prezentacja wzoru do wyliczeń,
- co w sytuacji cateringu: jakie koszty ponosi rodzic za żywienie z cateringu publicznego (innej placówki typu szkoła/przedszkole) a jakie z prywatnej firmy cateringowej.
- jaka wielkość porcji jest odpowiednia dla dziecka a jaka dla nauczyciela lub pracownika obsługi.
9. Odsetki ustawowe za nieuregulowane przez rodziców płatności: zasady naliczania, sposób egzekwowania.
10. „Podatek smakowy” – co oznacza ten potocznie używany termin, czy istnieją podstawy prawne dotyczące nakładania na pracowników przygotowujących posiłki tego „podatku”.

11. Nadwyżki pozostające z wpłat rodziców: metody kontroli wydatków na zakupy środków spożywczych, sposoby zagospodarowania nadwyżki.

12. Zakres stosowania prawa zamówień publicznych obowiązującego do 01.01.2021 r., w tym: zasady podziału zamówienia na części i prawne uzasadnienie takiej możliwości, tryby postępowania przy zamówieniu o wartości do 130 tys zł netto oraz zamówieniu o wartości powyżej 130 tys zł netto, rola intendenta w procesie szacowania wartości zamówienia oraz przygotowywania dokumentów umożliwiających przeprowadzenie zamówienia.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha