Data szkolenia: |
16.12.2024 |
Godziny szkolenia: |
9.00 - 14.00 |
Przebieg szkolenia: |
8.00 – 9.00 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień 9.00 – 14.00 - szkolenie |
Termin nadsyłania zgłoszeń: |
12.12.2024 |
Cena szkolenia: 345 zł netto / os.
Cena przy zapisie 2 lub więcej osób z jednej instytucji: 325 zł / os.
Cel szkolenia:
Zapoznanie z zasadami prawidłowego przeprowadzenia procesu inwentaryzacji w oświacie, szczególnie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych.
Adresaci szkolenia:
• pracownicy zajmujący się praktyczną realizacją inwentaryzacji,
• pracownicy odpowiedzialni za gospodarkę materiałową oraz środkami trwałymi i wyposażeniem,
• inne osoby zainteresowane tematyką inwentaryzacji
Informacje o prowadzącym:
• Biegły rewident.
• Posiada certyfikat Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg.
• Ponad 25-letnie doświadczenie na stanowisku głównego księgowego owocuje praktycznym doświadczeniem w obszarze księgowości w finansach publicznych, firmach handlowo-usługowo-produkcyjnych.
• Od 2010 roku związana również z branżą szkoleniową jako trener.
• Prowadzi szkolenia z zakresu rachunkowości, podatków, zagadnień związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, Inwentaryzacją, Instrumentami Finansowymi, Środkami trwałymi.
PROGRAM SZKOLENIA
1.Podstawy prawne inwentaryzacji majątku jednostki w oświacie.
2.Cele i przedmiot inwentaryzacji.
3.Metody i terminy inwentaryzacji:
-spis z natury,
-uzgadnianie sald,
-weryfikacja stanu ewidencyjnego.
4.Podział obowiązków oraz kompetencje w zakresie inwentaryzacji.
Kto odpowiada za przeprowadzenie inwentaryzacji – Dyrektor Szkoły czy kierownik CUW?
-czynniki wpływające na organizację inwentaryzacji,
-instrukcja inwentaryzacyjna,
-udokumentowanie przeprowadzenia i rozliczenia wyników inwentaryzacyjnych.
5. Najczęściej popełniane błędy w przeprowadzanej inwentaryzacji.
6.Różnice inwentaryzacyjne:
-nadwyżki,
-niedobory zawinione i niezawinione,
-kompensata różnic inwentaryzacyjnych.
7.Jak wprowadzić do ksiąg korekty z tytułu zweryfikowanych różnic inwentaryzacyjnych:
-wycena różnic,
-księgowanie.
8. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce.
9. Dokumentacja i archiwizacja inwentaryzacji.
Szkolenie on-line
- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu;
- do obsługi platformy polecamy przeglądarkę internetową Google Chrome;
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu - prosimy o podawanie własnych adresów e-mail i numeru telefonu na wypadek problemów technicznych;
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie;
- każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma materiały w formacie pdf na e-mail;
- OWAL s.c. i trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online