zaproponuj szkolenia

Termin szkolenia minął

Zapytaj o następny: biuro@owal.edu.pl lub tel 570 082 700

Możesz także zaproponować temat lub realizację szkolenia w Twoim mieście.

Online: Jak sprawnie i skutecznie wdrożyć poprawne ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów w roku szkolnym 2024/2025

25 czerwca 2024 09:00-12:30

370 zł netto

Szanowni Państwo

Ocenianie osiągnięć edukacyjnych jest zadaniem, które od kilku lat jest najczęściej komentowanym obszarem oceniania wewnątrzszkolnego.
• NIK w raporcie pokontrolnym z 2023 r. wskazuje na błędne zapisy w statutach
i nieuprawnione praktyki szkół powielane na podstawie uchylonych od lat przepisów pra-wa.
• Stowarzyszenia badające ten zakres pracy szkoły wskazują na naruszanie praw ucznia w kontekście oceniania wewnątrzszkolnego i występują do KO o interwencję w sprawie naka-zu zmiany błędnych zapisów w statucie szkoły.
• Nadzór pedagogiczny zaleca dostosowanie statutów i praktyk szkolnych do obowiązują-cych przepisów prawa i włączenie tego obszaru pracy szkoły do wspomagających działań nadzoru pedagogicznego dyrektora.
Zapraszam na szkolenie, które stanowi kompendium wiedzy z zakresu oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów w szkole dla dzieci i młodzieży. Zmiana modelu oceniania osiągnięć edukacyjnych jest zmianą w organizacji procesu edukacyjnego – warto zatem zacząć od nowego roku szkolnego.

Liliana Zientecka

Data szkolenia:

 25.06.2024

Godziny szkolenia:

9.00 – 12.30

Przebieg szkolenia:

8.00 – 9.00 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

9.00 – 12.30 – szkolenie

Termin nadsyłania zgłoszeń:

21.06.2024

 Cena szkolenia: 370 zł netto / os.


Cel szkolenia:

  1.     Uczestnik szkolenia pozna obowiązująca hierarchię podstaw prawnych oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów   i rolę wymagań edukacyjnych w tym procesie.
  2.     Uczestnik szkolenia rozwinie swoje umiejętności w zakresie prawidłowego formułowania wymagań edukacyjnych.
  3.     Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany i zmotywowany do dostosowania zapisów o ocenianiu w statucie szkoły do obowiązujących przepisów prawa i pełnego wdrożenia ich do organizacji roku szkolnego 2024/2025.

Adresaci szkolenia:

Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele publicznych i niepublicznych szkół, wszyscy zainteresowani.


Informacje o prowadzącym: Liliana Zientecka

praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
• odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.


PROGRAM SZKOLENIA

1. Hierarchia źródeł prawa systemu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
w polskim systemie oświaty.
- Co reguluje ustawa?
- Co reguluje rozporządzenie?
- Co reguluje statut szkoły - wzór zapisów.

2. Istota celów oceniania wewnątrzszkolnego oraz ich zastosowanie w rozstrzyganiu spraw spornych jako naruszanie praw ucznia – wykaz uzasadnień z rozstrzygnięć interwencyjnych.
3. Wymagania edukacyjne podstawą oceniania wewnątrzszkolnego i odniesienia do każdej sytuacji spornej – instruktaż prawidłowego wykonania wymagań edukacyjnych.
- szablon do opracowania wymagań edukacyjnych dla nauczyciela;
- instruktaż i wzór skutecznego doręczenia wymagań edukacyjnych.

4. Rozumienie procesu oceniania osiągnięć edukacyjnych – cykl wzajemnie uzupełniających się procesów:
- Istota oceniania bieżącego – najczęściej popełniane błędy.
- Istota klasyfikacji śródrocznej – najczęściej popełniane błędy.
- Istota klasyfikacji rocznej – jej szczegółowe etapy od oceny przewidywanej po wielostopniowy proces ustalenia oceny ostatecznej – najczęściej popełniane błędy.

5. Prawidłowe stosowanie zasady jawności ocen, dostępu uczniów i rodziców do ocenionych prac klasowych oraz prawa do uzasadnienia oceny.

6. Jak w praktyce realizować prawo rodziców do informowania ich o postępach i trudnościach w nauce, zachowaniu ucznia oraz o jego szczególnych uzdolnieniach.


Metody i formy pracy

1. Wykład informacyjny w czasie rzeczywistym w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia.
2. Metoda rozwijania praktycznych umiejętności zarządzania oświatą w formie dyskusji za po-średnictwem czatu, prezentacji dobrych praktyk i wzorów dokumentów do wykorzystania.


Szkolenie on-line

  • zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu;
  • do obsługi platformy polecamy przeglądarkę internetową Google Chrome;
  • uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu - prosimy o podawanie własnych adresów e-mail i numeru telefonu na wypadek problemów technicznych;
  • platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie;
  • każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma materiały w formacie pdf na e-mail;
  • OWAL s.c. i trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

Miejsce szkolenia

Internet
www.owal.edu.pl, Szkolenie online

Opiekun szkolenia

Warunki uczestnictwa

Zapisywanie do newsletter'a

owal

zaproponuj temat szkolenia

* zaproponuj temat szkolenia i prześlij go do nas abyśmy rozważyli Twoją propozycję

Captcha