Szanowni Państwo
W minionym roku najczęściej krytykowanym obszarem działalności szkół było ocenianie wewnątrzszkolne. W przestrzeni medialnej pojawiły się gorzkie oceny aktualnych praktyk szkół artykułowane przez rodziców, nadzór pedagogiczny i instytucje ochrony praw dziecka.
NIK w raporcie pokontrolnym z 2023 r. wykazał liczne absurdy w codziennej praktyce oceniania w szkołach. To oznacza, że przepisy o ocenianiu obowiązujące od 10 lat nie zostały w wdrożone, a nadzór pedagogiczny uporządkowanie tego obszaru funkcjonowania szkoły traktuje jako priorytetowe.
Zapraszam na repetytorium zasad oceniania osiągnieć edukacyjnych uczniów, wyjaśnię istotę zmiany i udzielę instruktażu, jak wypracować wymagania edukacyjne i jak je dostosować do indywidualnych potrzeb uczniów. Wyjaśnię jakich błędów nie popełniać i przekażę wzór prawidłowych zapisów o ocenianiu w statucie szkoły.
Liliana Zientecka
Data szkolenia: |
25.04.2024 |
Godziny szkolenia: |
9.00 – 12.30 |
Przebieg szkolenia: |
8.00 – 9.00 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień 9.00 – 12.30 – szkolenie |
Termin nadsyłania zgłoszeń: |
24.04.2024 |
Cena szkolenia: 330 zł netto / os.
Cel szkolenia:
- Uczestnik szkolenia pozna obowiązująca hierarchię podstaw prawnych oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów i rolę wymagań edukacyjnych w tym procesie.
- Uczestnik szkolenia rozwinie swoje umiejętności w zakresie prawidłowego formułowania wymagań edukacyjnych.
- Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany i zmotywowany do dostosowania zapisów o ocenianiu w statucie szkoły do obowiązujących przepisów prawa i pełnego wdrożenia ich do organizacji roku szkolnego 2024/2025.
Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele publicznych i niepublicznych szkół, wszyscy zainteresowani.
Informacje o prowadzącym: Liliana Zientecka
• praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej) - 34 letni staż pracy na wszystkich szczeblach administracji oświatowej,
• autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą,
• odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Hierarchia źródeł prawa systemu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w polskim systemie oświaty. Praktyczne zastosowanie celów oceniania wskazanych w przepisach prawa oświatowego. Omówienie stanowisk nadzoru pedagogicznego i wyników raportu NIK w sprawie nieprawidłowych praktyk oceniania w szkołach.
2. Zakres delegacji prawnej do określenia szczegółowych warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego w statucie szkoły – co jest materią prawa powszechnie obowiązującego, a co jest materią statutu szkoły – wzór struktury zapisów oceniania wewnątrzszkolnego w statucie szkoły.
3. Cele oceniania wewnątrzszkolnego prawem uczniów i obowiązkiem szkoły. Zmiana modelu oceniania zmianą organizacji procesu edukacyjnego – rola nauczyciela.
4. Prawidłowe formułowanie wymagań edukacyjnych i obowiązek ich dostosowania do indywidualnych potrzeb uczniów – wzór zapisów, instruktaż działania.
5. Prawidłowe stosowanie prawa ucznia do podwyższenia oceny przewidywanej. Czy podawanie informacji o ocenach niedostatecznych miesiąc przed klasyfikacją w świetle nowych zasad oceniania jest uzasadnione?
6. Prawidłowe stosowanie zasady jawności ocen, dostępu uczniów i rodziców do ocenionych prac klasowych oraz prawa do uzasadnienia oceny.
7. Jak w praktyce realizować prawo rodziców do informowania ich o postępach i trudnościach w nauce, zachowaniu ucznia oraz o jego szczególnych uzdolnieniach.
Metody i formy pracy
1. Wykład informacyjny w czasie rzeczywistym w formie prezentacji uporządkowanej wiedzy z zakresu szkolenia.
2. Metoda rozwijania praktycznych umiejętności zarządzania oświatą w formie dyskusji za po-średnictwem czatu, prezentacji dobrych praktyk i wzorów dokumentów do wykorzystania.
Szkolenie on-line
- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu;
- do obsługi platformy polecamy przeglądarkę internetową Google Chrome;
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu - prosimy o podawanie własnych adresów e-mail i numeru telefonu na wypadek problemów technicznych;
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie;
- każdy uczestnik po szkoleniu otrzyma materiały w formacie pdf na e-mail;
- OWAL s.c. i trenerzy nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online