Prawidłowe komponowanie jadłospisu w oparciu o aktualną piramidę żywieniową, przepisy kulinarne: smaczne, zdrowe i lubiane przez dzieci
- zajęcia prowadzone on-line, za pomocą specjalnej platformy internetowej, umożliwiającej komunikację pomiędzy wykładowcą a uczestnikami, pozwalającej także na zadawanie pytań wykładowcy w formie chatu,
- uczestnicy przed szkoleniem otrzymają na wskazane w karcie zgłoszeniowej adresy e-mail zaproszenia wraz z linkami do wirtualnego pokoju, w którym będą mogli wziąć udział w szkoleniu,
- platforma szkoleniowa na której odbywają się zajęcia jest dostępna przez przeglądarkę internetową w dowolnym komputerze lub przez aplikację w smartfonie.
PROWADZĄCY:
Trener 1 Absolwentka Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Ukończyła studia magisterskie na wydziale Nauk o Żywności i Żywieniu, ze specjalnością "Dietetyka w specyficznych potrzebach żywieniowych". Swoją wiedzę pogłębia przez udział w licznych konferencjach i szkoleniach między innymi z zakresu psychodietetyki. Obecnie prowadzi własną poradnię dietetyczną, w ramach której założyła Centrum Zaburzeń Odżywiania u dzieci i dorosłych. Swoją pasję do dietetyki wyraża również poprzez działalność w mediach, gdzie udowadnia, że zdrowe posiłki dla dzieci czy osób dorosłych chorych nie muszą być nudne i niesmaczne, ale wręcz przeciwnie. Doświadczenie zawodowe zostało zdobyte poprzez pracę w Szpitalu MSWiA w Złocieńcu, publicznym żłobku w Wałczu, cateringu dietetycznym "Fit-papu" w Wałczu, Dukat Medical SPA w Dąbkach oraz współpracy z cateringiem dla dzieci "Kuchnia Tytusa" w Poznaniu i udział w projektach unijnych. Specjalizuje się w komponowaniu jadłospisów dla placówek żywienia zbiorowego dzieci i dorosłych, między innymi do żłobków, przedszkoli, prywatnych szkół, czy szpitala. Dodatkowo bierze udział w licznych projektach oraz zajmuje się prowadzeniem szkoleń i warsztatów kulinarnych dla dzieci w Wałczu, Pile oraz Poznaniu. Zajmuje się także dietoterapią kobiet w ciąży i laktacji.
Trener 2 Pedagog, terapeuta. Od 15 lat nieprzerwanie związana z edukacją i pracą z dziećmi i młodzieżą. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Szczecińskiego. Wiedzę swoja pogłębiała podejmując studia podyplomowe, nadające jej kolejne kwalifikacje. Pracowała jako nauczyciel, wykładowca i szkoleniowiec. Dziedziną najbliższą jej sercu jest pomoc dzieciom i młodzieży. Ukończyła certyfikowane kursy z zakresu: terapii dzieci i nastolatków z zaburzeniami zachowania, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi, z zaburzeniami odżywiania, z zaburzeniami funkcjonowania społecznego i emocjonalnego. Odpowiada na aktualne wyzwania terapeutyczne, pracując z dziećmi uzależnionymi behawioralnie – od telefonu, telewizji, komputera i gier. Współpracuje z poradnią dietetyczną, gdzie współtworzy centrum zaburzeń odżywiania u dzieci i młodzieży. Wspiera dzieci z zaburzeniami odżywiania, lękowymi, wycofane z kontaktu, izolujące się, odrzucone przez rówieśników, nadwrażliwe i te, które potrzebują odkryć swoją wartość. Odważnie zwraca uwagę na konieczność mówienia o psychoseksualnym rozwoju dzieci i młodzieży, oraz zagrożeniach, jakie w tej płaszczyźnie niesie dzisiejsza rzeczywistość.
DLA KOGO:
- dyrektorów/kierowników żłobków, przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, burs, internatów, ośrodków szkolno-wychowawczych,
- dietetyków, intendentów, kucharzy zatrudnionych w w/w placówkach,
- właścicieli firm cateringowych wytwarzających posiłki dla dzieci i młodzieży,
- pracowników organów prowadzących przedszkola i szkoły (urzędów miast, gmin, jednostek obsługujących placówki oświatowo-wychowawcze),
- pracowników wojewódzkich i powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych,
w szczególności zaś dla: pedagogów, psychologów, psychoterapeutów zatrudnionych w jednostkach systemu oświaty, jednostkach służby zdrowia (szpitale, przychodnie zdrowia), poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
PROGRAM:
1 Psychologiczne podłoże zaburzeń odżywiania:
- głód emocjonalny,
- system rodzinny, wielopokoleniowe utrwalanie złych nawyków - udział rodziny w powstawaniu nadwagi i otyłości, sposoby kształtowania właściwych nawyków żywieniowych
- traumy,
- obraz siebie,
- style karmienia: kontrolujący, pobłażliwy, zaniedbujący, responsywny,
- system kar i nagród,
2 Kultura jedzenia – czynniki cywilizacyjne zaburzeń odżywiania ( triada: kultura – tradycja – uwarunkowania materialne).
3 W stronę współpracy – czyli profesjonalna profilaktyka i podnoszenie kompetencji dzieci i rodziców w płaszczyźnie odżywiania.
4 System wsparcia dziecka z trudnościami w jedzeniu – diagnoza, terapia, wdrażanie nowych nawyków żywieniowych: rola lekarza, dietetyka, psychologa/pedagoga, rodzica.
5 Prawidłowe komponowanie jadłospisu w oparciu o aktualną piramidę żywieniową (urozmaicona dieta dziecka w placówce, metody podawania posiłków).
6 Niejadek w domu i w przedszkolu - podłoże złego nastawienia do warzyw, owoców, produktów zbożowych ciemnych itp. Zabawy zachęcające do podawania "niechcianych" produktów.
7 Omówienie przepisów kulinarnych (smaczne, zdrowe i uwielbiane przez dzieci).
8 Dyskusja
Miejsce szkolenia
Internetwww.owal.edu.pl, Szkolenie online